fredag 17 april 2020

Loggbok 4, LGBD5A

En tanke slog mig häromdan, kanske handlar det här arbetet delvis om att ”höja upp” uppgifter, lektionsupplägg och metoder som oftast ses som ”uppstartsuppgifter”, till något mer. Att sätt att kontinuerligt arbeta på. Hur fångar man essensen av det till ens dagliga arbete som lärare? 
Det börjar även mer och mer handla om vad samarbetsövningar kan göra för bildundervisningen. 


Jag vill “förstora upp” uppgifter som inte går att förutse resultatet med, sånt som egentligen bara är snabba övningar, som uppstart eller mellan två uppgifter, eller extrauppgifter. Eller sådant som anses vara mest för yngre barn, eftersom de nästan alltid verkar vara riktade till yngre åldrar när jag hittar uppgifter som är lite mer experimentella eller ”kladdiga” (exempelvis den med aluminiumfolie i loggbok 2). Knyta ihop det med hur det är konstbaserat, från vilka riktningar och rörelser inom konsten det kommer ifrån.
Kanske ett stort papper där jag testar många olika saker samtidigt, sammanför olika uppgifter för att ge dem ny mening, som en hyllning till “mellanuppgifterna” och vad de kan ge. Eller en kartläggning av något slag. Jag vet inte riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar