lördag 16 maj 2020

Loggbok 7, LGBD5A


Efter workshopen, inför min analys av mitt material, gjorde jag en karta eller överblick efter min minnesbild av hur vi i rummet integrerade med varandra och med materialbordet. Detta gjorde jag för att kunna se våra rörelsemönster och för att bättre kunna sortera mina tankar kring vilka som samarbetade, hur vi satt, vilka som tog del av materialet. Bordet är rektangeln, vi är prickarna som visar hur vi satt i rummet. Jag är den gröna. Jag valde att ge alla färger som jag associerar med personerna för att lättare minnas vem som är vem, även om jag minns hur vi satt och förstås även har foton från workshopen. Mina streck visar hur jag gick mellan personerna för att hjälpa eller se vad de gjorde. När två prickar har streck mellan sig från båda betyder det att ett samarbete med en uppgift skedde.
”Kartan” fick mig att inse hur centralt jag hade placerat mig i rummet, vilket jag inte reflekterat över innan. Det gjorde att jag hade en väldigt bra överblick över alla samtidigt som jag kunde genomföra seriestafetten med Gunilla (rosa). Jag tänkte även på hur Kristoffer (röd) förmodligen till slut kände att han ville skapa något när han fick sitta i sitt hörn, men samtidigt hade en väldigt bra överblick av materialbordet eftersom han satt precis vid det, och därför i lugn och ro fick ta in det som fanns där.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar